FEL!

 Kedves Betegeink!

Hallás- és alvásvizsgálatra csak telefonon tudunk időpontot adni! Telefonunk csak rendelési időben elérhető.

Kérem, hogy egy gyermekkel csak egy szülő érkezzen továbbra is!

Tisztelettel:

Dr. Benedek Pálma

Még mindig ez az 5 legfontosabb higiénés szabály a koronavírus megelőzésére!

Egészség - A covid-19 vírus okozta megbetegedés ellen egyelőre nincs védőoltás vagy gyógyszer, a legjobb védekezés a megfertőződéssel szemben a megelőzés. Íme az 5 leghatékonyabb módszer!

1, Helyes és alapos kézmosás

Minden nap számtalan kórokozóval érintkezünk és ezek nagy része a bőrünkön és elsősorban a kezünkön telepedik meg. Egyes mikrobák, több mint három órán át életben maradhatnak a kezeken, főleg az ideális táptalajt nyújtó körömágyban és a tenyér redőiben halmozódhatnak fel. Ez idő alatt, kézmosás nélkül mindenre továbbterjedhetnek, amit, vagy akit csak megérintünk, beleértve az élelmiszereket is.

A kézmosás mellőzésének következtében olyan komoly betegségeket is elkaphatunk, mint a nátha, az influenza, a koronavírus, az ételmérgezés vagy épp a fertőző májgyulladás. Nem érdemes kockáztatni, egy alapos kézmosás mindössze fél percet vesz igénybe és ha a helyes technikát alkalmazzuk, azzal jelentősen csökkenthetjük a fertőzések kockázatát.

Mikor kötelező a kézmosás?

  • Miután hazaértünk vagy beértünk a munkahelyünkre (akkor is, ha kocsival közlekedünk)
  • Tömegközlekedési eszköz használatát követően
  • Élelmiszer fogyasztása vagy kezelése előtt
  • Nyers ételekkel való érintkezés esetén (például a zöldségek és a húsok feldolgozásakor)
  • WC-használat után
  • Házi- vagy más állatokkal való érintkezés után
  • A szemét kezelése után
  • Ahol kisgyermek, csecsemő van a családban, ott a rendszereses és alapos kézmosás kiemelten fontos!
    Köhögés, tüsszögés vagy orrfújás után
  • Mielőtt és miután betegről gondoskodunk vagy sebet, illetve vágást kezelünk

2, Social distancing, azaz tartsuk a távolságot!

A megelőzés másik fontos eszköze, hogy mindenkitől, akivel nem élünk egy háztartásban, tartsunk legalább másfél méteres távolságot. Ezt a szabályt mindenhol tartsuk be: boltban, utcán, de még a szabadban sétálva is.

Egy nemrégiben közzétett belga tanulmány szerint pedig futás, görkorizás és biciklizés közben ennél jóval nagyobb távolságot kell tartanunk. Futás esetén legalább 5-10 méterre, kerékpározásnál pedig 20 méterre maradjunk le az előttünk sportolótól, mert az előttünk haladók kilégzésével nyálcseppek – és azzal együtt kórokozók- kerülnek a levegőbe, „párafelhőt” képezve, és ha nem tartjuk a távolságot, pont ezt lélegezzük be.

Bár a szabadidős tevékenység, a túrázás, a futás, a séta és a kerékpározás engedélyezettek, nem menjünk zsúfolt helyekre. Kerüljük a Margit-szigetet, a Városligetet, a Normafát, a kilátókat és a közkedvelt túraútvonalakat is, ahol sok emberre számíthatunk.

3, Fertőtlenítsünk!

Bárhol is járunk, legyen nálunk fertőtlenítő gél arra az esetre, ha nem tudnánk szappannal, meleg vízzel kezet mosni. Minden felületet, amelyet használunk  - például az autóban, otthonunkban-, fertőtlenítsük! Bármilyen fertőtlenítő hatású tisztítószer alkalmas erre. Ha tehetjük, minden nap mossunk fel fertőtlenítős vízzel és tisztítsuk meg a kilincseket, villanykapcsolókat, csaptelepeket, szekrényfogantyúkat, távirányítókat. Ne feledkezzünk el az olyan használati tárgyainkról sem, mint a telefon, a laptop, iPad vagy fülhallgató! Kutatások szerint az okostelefonunkon – ha nem fertőtlenítjük rendszeresen- több kórokozó telepedhet meg, mint a közösségi illemhelyek WC-ülőkéjén.

4, Viseljünk maszkot, gumikesztyűt!

Bár az orvosok és a nagy egészségügyi szervezetek sincsenek egy állásponton a maszkviseléssel kapcsolatban - az egyik tábor szerint mindig, minden körülmények között viselni kell, a másik tábor csak olyan zárt helyeken javasolja, ahol több ember tartózkodik-, mi azt az álláspontot képviseljük, hogy ha kimozdulunk, hordjunk maszkot. Ez alól kivétel lehet, ha a szabadban, például erdőben vagyunk, ahol nem nagyon vannak mások.

Ha boltba, piacra, gyógyszertárba vagy tankolni megyünk, húzzunk kesztyűt és maszkot és tanuljuk meg azok helyes használatát! Az egyszer használatos maszkot és a gumikesztyűt is csak egyszer viseljük, utána dobjuk ki szemeteszsákba. Ha textilből készült maszkunk van, azt minden viselést követően legalább 60 fokon mossuk ki, szárítsuk meg majd vasaljuk ki.
Akinek hosszú haja van, az hordja most összefogva, mert a leengedett hajat általában mindig babráljuk, illetve ha az arcunkba hullik pár tincs, akkor az arcunkat is összefogdossuk, holott pont ezt ajánlatos elkerülni.

5, Zsebkendőbe köhögjünk, tüsszentsünk!

Zsebkendő mindig legyen nálunk és abba köhögjünk, tüsszentsünk! Tanítsuk meg gyermekeinket is erre. Most különösen fontos, hogy ezt az alapszabályt mindenki betartsa.

+1 Maradjunk otthon!

Aki beteg, az ne mozduljon ki otthonról. Aki egészséges, az is csak alapos indokkal hagyja el a lakást, ezzel is csökkentve a megfertőződés kockázatát. De ez azért is fontos, mivel azok is vírushordozók lehetnek, akik tünetmentesek.

Gyerekmosoly - 2020 október 26.
 

 

Mozgásra, friss levegőre járvány idején is szükség van! A sportolás aranyszabályai koronavírus idején

Amíg nincs kijárási tilalom, csak korlátozás, addig sport és szabadidős tevékenység céljából elhagyhatjuk az otthonunkat.  Sőt, az egészségünk miatt kell is! Viszont vannak szabályok, amelyeket saját és mások védelme érdekében muszáj betartani. Mutatjuk, melyek ezek!

„Egyes iskolák kinyitnak, mások a távoktatást választják majd szeptemberben”

A Dél-pesti Centrumkórház osztályvezető infektológus főorvosa, dr. Szlávik János nyilatkozata az aktuális koronavírus helyzetről. Az InfoRádió interjúja

Gyerekmosoly Egészségközpont

Egészségközpontunkban az ország legmagasabban képzett, szakmailag felkészült szakemberei várják kis pácienseiket. Mottónk: Mosolyogva gyógyítunk!

Elérhetőségeink

 +36 /70/ 352 9500

 1192. Budapest, Drágfy köz 1.

  info@gyerekmosoly.hu

Kövessen minket Facebookon

Nyitvatartásunk

Hétfő: 8-12; 16-18

Kedd: 14-18

Szerda: 16-18

Csütörtök: 8-12; 16-18